Učenie a meranie v záhrade

Keď konečne po zime vykuklo slnko, a v našej záhradke pri škole sa začali zo zeme predierať rastlinky, museli sa aj naši žiaci presvedčiť, že matematika je v záhrade potrebná.

Žiaci sa zaoberali aj nasledovnými otázkami:

- Akú plochu zaberajú naše záhony.

- Aký objem kompostu môže byť v nádobách na kompostovanie (v cm3)?

- Koľko 5 litrových vedier vody by sme potrebovali na poliatie záhonov, aby sme ich poliali rovnako výdatne, ako keď na nich naprší 5 cm zrážok?

- Pavúk dokáže uloviť muchu už do 8 cm2 pavučiny. Koľko múch by mohol uloviť náš pavúk? (predpokladajme, že pavučina je kruh)

- Každý strom pohltí každý rok až 4 kg kysličníka uhličitého a premení ich na kyslík. Koľko kilogramov kysličníka pohltia za rok stromy v areáli našej školy?

- Jeden hektár krovín za rok uvoľní 15 ton kyslíka. Koľko kilogramov kyslíka uvoľní „živý“ plot okolo našej záhrady?

Riešili aj úlohy:

- Koľko váži doska stola, ak 1 dm3 dreva má hmotnosť 0,85 kg?

- Koľko plechoviek farby musíme kúpiť na natretie stola, ak 1 plechovka vystačí na 1,7 m2?

Všetci sa tešili zo slniečka a z pocitu užitočnosti učenia sa v záhrade. Výsledky svojich meraní spracovali pri „okrúhlom“ stole.